חלוקת תווי מזון לזכאים

משרד הפנים, בשיתוף הרשויות המקומיות יעניק לזכאים כרטיסים נטענים לרכישת מזון.

הפרויקט הינו שיתוף פעולה של משרד הפנים והרשויות המקומיות, במסגרתו יחולקו לזכאים כרטיסים נטענים לרכישת מזון ומוצרי בסיס חיוניים. כרטיסי המזון יחולקו על ידי ספק חיצוני ויגיעו עד לבתי הזכאים על ידי שליח, בהתאם לנתונים שקיימים בכל רשות מקומית , במוסד לביטוח לאומי והרשות לזכויות ניצולי שואה.

מי זכאי לסיוע?

  1. תושבי הרשות המקומית המקבלים הנחה על פי מבחן הכנסה מעל- 70% הנחה בארנונה – בהתאם לתקנה 2 (א) 8 לתקנות ההסדרים במשק המדינה (הנחה בארנונה) התשנ”ג 1993. המידע מועבר ע”י הרשות המקומית למשרד הפנים ולכן אין צורך בהגשת בקשה ברשות המקומית.
  2. אזרחים ותיקים המקבלים קצבת זקנה + השלמת הכנסה המקבלים הנחה בארנונה בגובה 100% עד 100 מ”ר !המידע מועבר ע”י ביטוח לאומי
  3. זכאי לדמי מזונות ובנוסף גמלת הבטחת הכנסה !המידע מועבר ע”י ביטוח לאומי
  4. זכאי לגמלת הבטחת הכנסה !המידע מועבר ע”י ביטוח לאומי
  5. ניצולי שואה !המידע מועבר ע”י הרשות לזכויות ניצולי שואה

סכום תווי המזון:

  • הזכאי ובן/בת זוגו –  300 ₪ לנפש.
  • כל נפש נוספת במשק הבית – 225 ₪.
  • הסכום המרבי למשק הבית – 2400 ש”ח לכל פעימה.

מתי יחולק:

כרטיסים נטענים יחולקו בשלוש פעימות – מועדים מדויקים יפורסמו בהמשך.

אופן חלוקת תווי המזון:

  • התווים יגיעו ישירות לזכאים על ידי זכיין משרד הפנים , ” פתחון לב” ובאחריותו בלבד.
  • החלוקה תתבצע באמצעות שליח לבית הזכאי , לפי כתובת המגורים המעודכנת במחלקת הארנונה.

בקשות חריגות

  • תושבים העומדים במבחן הכנסה על פי טבלת ההכנסות אינם מקבלים הנחה בארנונה על פי סעיף 1 רשאים להגיש בקשה לקבלת תווי מזון – מצ”ב קישור לטבלת באתר משרד הפנים
  • על תושבים אלה למלא טופס בקשה-להוסיף קישור בצרוף כל המסמכים הנדרשים לבדיקת הזכאות. עד לתאריך 22.10.2023 באמצעות טופס מקוון 
  • במידה ואינכם רשומים ברשות המקומית כתושבי העיר, ניתן להגיש את הבקשה באמצעות אתר משרד הפנים עד לתאריך 22.10.2023.

לנוחיותכם פרטי המוקדים בהם ניתן לברר זכאות:

פרטי מוקד חלוקה של עמותת " פתחון לב":

שעות פעילות: 09:00-18:00

בנושאים:

  • בירור זכאות
  • מועד חלוקת תווי המזון
  • תקלות בכרטיס

פרטי מוקד הרשות לזכויות ניצולי שואה:

פרטי מוקד הביטוח הלאומי:

השירות ניתן בימים ראשון עד חמישי בין השעות 8:00 עד 17:00 ב-4 שפות: עברית, ערבית, רוסית ואמהרית.

פרטי המוקד לאזרחים ותיקים:

מענה טלפוני

המוקד פועל בימים א’ – ה’ בין השעות 08:00 – 20:00 וניתן מענה בשפות: עברית, ערבית, רוסית, אמהרית, אנגלית, צרפתית וגרמנית.

לתשומת ליבכם

הסיוע יינתן בהתאם ובכפוף להנחיות משרד הפנים ולאמות מידה לחלוקת הכרטיסים לרכישת מזון המפורסמות באתר משרד הפנים.